Dag två

Idag var det andra dagen på praktiken, och det var nästan roligare än igår. När vi kom vid nio fick vi hjälpa till på ett seniorpass med pensionärer. Vi fick följa med vår handledare runt och fråga om det gick bra och om de behövde någon hjälp (de var nämligen på gymmet), vi stod också och småpratade lite. Efter det var det ett mamma-barn-pass. På det stod vi bara och tittade på, bebisarna var sååå söta (det var de gamla också). Efter det passet så var jag och Ida med på ett pass, step i 45 minuter. Det var kul och bra träning men jag var väldigt ovan så det var svårt att jobba med ben och armar samtidigt så jag körde mest med benen, ibland lyckades jag få med armarna också.
image164
Efter step-passet tog vi lunch. Vi åt med en annan praktikant, Claes, han är 24 och pluggar till idrottskonsulent. Det var kul att sitta och småprata och han är rätt rolig (ska typ imponera på oss hela tiden, men det är typiskt killar). Efter lunchen så visade Claes hur man använde alla maskiner på gymmet och vi tränade lite - snacka om att jag har fått mycket träning idag!

Den sista halvtimmen ägnade vi åt att tvätta grepp till klätterväggarna, ni skulle bara veta vad mycket skit som fastnar på dem. De rengörs genom att man bara lägger in de i diskmaskinen med lite maskinmedel och sen startar, svårare än så är det inte.
image161
Så här ser det ut inne på gymmet, det är super-fräscht

image162
Här inne hade vi gruppträning idag, men det finns fler lokaler

image163
Och så är ser klätterdelen ut, det är deras huvudaktivitet och det är nordens största klättercenter. Den högsta väggen är 26 meter hög.
Bilderna är lånade från Salveo gyms
hemsida

Efter APU:n gick Ida och jag till åhléns och jag köpte en ny träningstopp. Sen gick vi till apoteket och till sist till hemköp för att handla lite till imorgon, men jag har inte bestämt vad jag ska ha med mig för lunch, idag hade jag pastasallad. Sen åkte jag hem.

Nu har jag suttit ett tag och kämpat med samhällstentan, jag börjar väl bli klar men jag blir typ aldrig helt nöjd, men snart skickar jag in den, orkar verkligen inte skriva mer just nu.

Jag är väldigt glad idag, jag vill inte avslöja än vad det beror på för det kanske inte blir av men om det blir av så berättar jag såklart det (kanske onödigt att skriva detta om jag inte berättar men jag är bara så glad) - det har med katter att göra;)

Skriver mer senare!
/Hanna
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0