Det var ett tag sen

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt men jag har försökt att logga in men det har inte fungerat eftersom blogg.se har bytt plattform. Men nu ska jag berätta lite vad som har hänt i mitt liv de senaste dagarna.

I lördags så jobbade jag mitt första nio-timmars-pass på Burger King. Jag fick stå i kassan hela dagen vilket var jätteroligt, jag börjar lära mig den nu. När jag kom hem (slutade halv tio) så var jag helt slut så jag kollade på film (Stick it) med min faster och sen väntade sängen. På söndagen var jag hemma och tog det lugnt, väldigt skönt var det. Jag tittade på två filmer: First Daughter och Raising Helen, de var bra båda två (tjejfilmer). Jag hade svårt att somna den kvällen och sov säkert inte mer än fyra timmar den natten. Det gjorde att jag var helt slut på måndagen eftersom jag klev upp klockan sex men jag var inte ensam om att vara trött i alla fall.

Igår hade jag datakunskap, matte och engelska. Efter lovet är jag faktiskt inte så sugen på att plugga men jag får tvinga mig, idag gick det i alla fall bättre än igår. Efter skolan så åkte jag till kista och tro det eller ej: jag KLIPPTE mig! Det behövdes verkligen men jag var inte helt nöjd med frisören, jag tycker hon slarvade lite, men det är bättre nu än vad det var förrut. Efter klippningen köpte jag strumpbyxor och sen åkte jag hem. Jag gjorde lite engelska, sen tittade jag på TV och lagade lite mat. Vid kvart över fem ringde de från jobbet: "Hej Hanna, du är uppsatt på schemat idag, men du är inte här, var är du någonstans?" Jag hade tydligen tittat på fel schema. Men det var inte mitt fel, det var första gången jag var uppsatt på schemat så hur skulle jag veta att de satte upp två scheman men bara det ena är pålitligt... men jag fick i alla fall skjuts av mamma till hallonbergen så jag kom ca 40 minuter sent men det var inte sura. Jag jobbade till halv tio, sen åkte jag hem och åt. Hade bara ätit lite fil, 1/4 macka och två risifrutti på hela dagen.

Idag hade vi coachtid, psykologi, näringslära och samhällskunskap. På samhällskunskapen fick vi tillbaka våra läxförhör och jag fick MVG. Men jag visste redan det, hon kom bland annat igår och frågade om hon fick läsa upp ett av mina svar i en annan klass och det fick hon sa jag + att hon hade sagt att jag skulle få MVG på det eftersom ett av svaren jag skrev var ett av de bästa hon någonsin läst, hon var väldigt imponerad. Sånt är ju alltid kul att höra:)

Nästa vecka skulle vi ju haft prov i näringslära men nu har vi fått veta att vi ska ha hemprov istället så nu kan jag antagligen åka med mina föräldrar och några kompisar till lofsdalen (jippi va kul, jag älskar att åka skidor).

Den här veckan ska jag i alla fall jobba onsdag 16:00-20:00 och söndag 11:00-20:00. Hoppas det är lugnare än vad det var i lördags, men det borde det vara. Det är i alla fall kul att träffa så mycket folk och vara trevlig och le. Att jag har roliga arbetskamrater gör ju inte saken sämre direkt.

Oj, vad långt inlägg det blev. Nu ska jag plugga.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0