Nu är jag hemma!

Nu har vi kommit hem från vår underbara skidresa till Lofsdalen. Som ni kanske märkt har jag inte haft tillgång till Internet, men här kommer rapport från resan. Vi åkte ju upp på torsdagen, vi åkte ca kvart över åtta. Efter några timmar stannade vi och åt lunch på en vägkrog. Jag åt pytt i panna (det var INTE gott men det gick att få ner med några rejäla klunkar vatten). Vi kom fram till stugan ca halv fyra. På kvällen tog vi det lugnt efter den långa resan. Under resan gjorde jag alla g-frågor på hemskrivningen i samhällskunskap och så kollade jag på film.

På fredagen var det dags för skidåkning. Liftarna öppnade nio, vi var där halv tio eftersom vi skulle hyra skidor innan. Det var lite molnigt men helt ok. Backarna var härliga att åka i och det gick förvånansvärt bra att åka med tanke på att det var ett år sen jag åkte sist. Lunch åt vi i backen, det blev pasta carbonara för min del. Vi åkte till fyra, då stängde liftarna. När vi kom tillbaka till stugan bastade, duschade och åt vi. Sen lekte vi även maffia, det var kul - man tränar verkligen på att argumentera. Det blev inte så sent eftersom alla var så trötta.

Jag, efter första dagen i backen. Gissa om man var slut! (ursäkta att jag visar magen:))

På lördagen var det också skidåkning, Vi var i backen vid nio redan och åkte till fyra. Till lunch åt jag en hamburgetallrik med hemmagjord hamburgare (för 120 kronor!!) men den var god. Vädret var inte lika fint, det snöade hela dagen men det var mysigt i alla fall. På lördagen hoppade vi även lite, på både större och mindre hopp, i alla fall jag och Stefan. Det var ingen annan som ville, men det var kul. Jag klarade ett hopp som Stefan inte klarade:) På kvällen bastade, duschade och åt vi. Sen spelade vi kortspelet plump.

Idag åkte vi från stugan vid halv elva och vi kom hem vid halv sex efter tre stopp vid diverse bensinmackar i jakt efter nya DVD-filmer, till slut hittade jag några.

Det blev inga bilder i backen eftersom jag inte ville släpa med mig min stora kamera där men lite andra bilder blev det. Vi var 14 stycken som var med + en hund.

Världens mest underbara hund: Pinglan, en boxer

Jag rabblar inte upp alla som var med på resan men jag kan säga att vi var i blandade åldrar och två som var med var:

Sara och Sofia, två jättegulliga systrar!

Skriver antagligen mer senare, blogg.se krånglar lite med mig just nu!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0