Bättre sent än aldrig

Nu tänkte jag leka rese-blogg lite grann och ÄNTLIGEN berätta om min (vår) Paris-resa. 

Jag vill börja med att säga att vi hade en underbar resa och Paris är en häftig stad. Jag vill nog inte påstå att jag vill bo där (lite för stor och ingen kan engelska) men otroligt god mat och mycket häftiga byggnader samt Champs Elysées som är den coolaste gatan på vår planet. I´m i lööve!! 

Här är dock lite rese-tips från mig om du ska åka till Paris:

- Ta med bekväma skor, det är en stor stad och jag garanterar att du kommer att gå mycket
- Planera dagarna, Paris är stort och om du planerar dåligt så kommer halva dagarna gå åt att förflytta dig
- Kolla vad läsk/vin/sprit kostar på restauranger innan du beställer in - en läsk kan kosta 60 kronor och en öl kan gå på 90
- Undvik restaurangen La Source vid metro-stationen Convention - vi hade inte en god och smaklig middag där!
- Ta en tur förbi stans bästa chokladbutik: Christian Constant och avnjut det du köpt i den vackra Luxembourg-parken alldeles i närheten
- Ska du shoppa? Åk till Les Halles, billigt och prisvärt. Varuhusen mitt i stan är svindyra!
- Köp en bra reseguide - det finns många bra tips där!
- Åk till de största turistattraktionerna en stund innan de öppnar för att slippa de värsta köerna. Är det en mulen och grå morgon kan det dock vara värt att köa en längre stund
- McDonald´s har väldigt goda och billiga desserter - mer att välja på där än i Sverige
- Du får inte missa att smaka franska baugetter! En croissant är inte heller helt fel
- Var inte för ivirig och tro att du ska orka gå i stan en hel vecka, 3-4 dagar räcker gott och väl, både för orken och plånboken
- Unna dig en och annan brownie - godare får du leta efter, och lugn; jag kan garantera att du kommer motionera bort dem i en så stor stad som Paris är

Ja, det var lite tips från mig. Hoppas du kan ha nytta av dem någon gång för Paris är helt klart värt ett besök eller två:)

Och till slut, lite bilder: Från första kvällen:


Att vi var turister var det ingen tvekan om


Tobbe var så lycklig över att gå på Paris gator


På promenad...genom stan...tralalalalalalala....


Eiffeltornet, en av världens vackraste och coolaste byggnader


Jag, på väg till Eiffeltornet


En annan vinkel

Det var del 1 av bilderna från Paris, jag gissar att del 2 kommer om en stund, nu när jag ändå är igång
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0