Nell

Igår tittade vi som sagt på en film som hette Nell. Huvudpersonerna var: Jodie Frost, Natasha Richardson och Liam Neeson. Den handlade om en läkare som åkte långt ut på landet, väldigt avlägset, för att undersöka en kvinna som bott helt avskilt från civilisationen, som nu har dött. När man kommer dit upptäcker man att hon har en dotter som levt helt isolerad och aldrig sett en bil t.ex. Hon har t o m utvecklat ett eget språk. Nu måste läkaren komma på ett sätt att skydda Nell från pressen och från att bli inlagd på ett sterilt sjukhus som skulle förstöra hennes personlighet helt. 

Jag tycker filmen var väldigt bra, ganska söt faktiskt - så den kan jag rekommendera:)

Nu ska jag städa lite grann i mitt rum - vi ska nämligen ha några vänner på besök ikväll.

Kram

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0