Skoldag två

Denna dag började inte så bra: jag missade bussen. Det är typ det värsta som kan hända, speciellt när man ska träffa nya lärare, man vill ju inte att de ska tro att man en är sån som alltid kommer sent. Men det gick bra ändå, pappa har ju semester så han var så snäll och skjutsade mig till tunnelbanan så jag kom med samma tunnelbana som jag planerat att ta. 
Vi hade matte B som första lektion, det gick bra och läraren verkar väldigt skön. Sjysst också vi fick 15 minuter rast mitt i lektionen och så fick vi sluta 20 minuter tidigare. Men idag gick vi bara igenom sånt vi lärt oss i nian och matte A så det var inget svårt, det går nog bra sen också, jag hoppas inte jag får problem med matten eftersom jag tycker det är roligt. Andra och sista lektionen var på typ två och en halv timme och det var Människan socialt och kulturellt. Det kommer nog bli intressant att läsa den kursen men den verkade lite "flummig" eller "djup", jag förstod inte till 100 % vad den gick ut på men man kommer väl in i det. Den läraren verkade också väldigt bra och tur är väl det eftersom vi ska träffa henne väldigt mycket framöver. 
Vi fick också veta att vi ska ha tre veckor APU (praktik) denna termin och fyra nästa termin - tvåan kommer gå så fort med all praktik och lov. Sen är det bara ett år kvar! 
Tänkte förresten lägga upp lite fler bilder från Paris, dag 2, del 2:

Champs Elysées

Champs Elysées

Triumfbågen

Triumfbågen - den stod i mitten av en rondell så man var tvungen att gå under marken för att komma dit. Måste vara en av de coolaste rondellerna:)

Utsikten från Triumfbågen, typ 300 trappsteg senare

Utsikten

Många trappsteg ner var det...
Nu blir det nog lite OS:):)
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0