Fullt upp

Det har varit fullt upp den här veckan med plugg och allt men nu är det lite lugnare så jag äntligen hinner skriva av mig lite här. Denna dag har även den varit bra. Vi började halv ett igen och jag träffade Lisa vid fridhemsplan och Linda vid il piatto, jag köpte en foccacia med parmaskinka och mozzarella, den var riktigt god:) Sen hade vi samhällskunskap, matte och näringslära. Rätt lugnt idag och vi fick sluta tjugo-tjugofem minuter tidigare och som en ny bra vana(?) så gick jag och Linda och Lisa till fridhemsplan. Pappa hade bakat lingonkaka och vi åt det med vaniljglass.

Imorgon eller på lördag ska jag och Linda antagligen gå på Sweeney Todd, det ska bli kul:) få ta det lugnt och slappna av lite grann.

Alldeles nyss såg jag på "vad blir det för mat?", kocken i det programmet är så rolig, lite annorlunda - han kör sin egna stil men kul är han...hahaha... snart ska jag se ännu ett matprogram, kitchen nightmares, det är också roligt. Han som ska försöka få restauranger på rätt väg igen är väldigt grym men jag tror det behövs.

Imorgon börjar vi halv nio med lite mer än två timmar idrott, men om jag känner min klass rätt så kommer inte alla komma, kanske mellan 10-15 stycken. Det är alltid samma som är borta och det är nog inte så bra för deras betyg. Men det är deras problem, jag är på alla lektioner och anstränger mig och jag ska ha MVG.

Ska snart kolla på TV igen, först ska jag kolla runt på alla 'nödvändiga' sidor  och läsa lite bloggar, inget plugg för mig idag. Det var tack vare mig som klassen slapp redovisningar på engelskan imorgon. Jag gick och berättade att jag inte förstod uppgiften speciellt bra och att det var fler som inte gjorde det - eller rättare sagt ingen - då sa han att vi skulle få jobba med uppgiften på lektionen imorgon och redovisa på en annan lektion, det var skönt, så slipper jag oroa mig över det. Men han sa att vi skulle få lite skäll eftersom vi fick uppgiften för två veckor sedan och att vi berättade att vi inte förstod den först idag...men men, vi slipper göra den imorgon i alla fall och alla blev så glada när jag berättade det.

Oj vad långt inlägg det blev idag då
God natt!
pusspuss
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0