Resa bort

Jag vill resa bort. Jag är så trött på vädret vi har här i Sverige. Det vore så mysigt att bara dra till Thailand i typ en månad eller två.... men drömma går ju alltid. Pappa håller på att kolla på flygresor i maj till amsterdam, att vi bara ska vara borta i typ tre dagar men då kan man ju lika gärna åka till göteborg eller nåt. Jag vill ha sommar, om inte sommaren vill komma hit så får man ju åka till den. Det lär ju ta ett bra tag innan den kommer. Vore det inte nice att bara  ligga och inte göra någonting på en varm strand. Bort från alla prov, bort från allt regn och bort från all stress och alla krav.
 
Vi har faktiskt haft det rätt lugnt i skolan den senaste tiden så jag ska väl inte klaga men nästa vecka har vi rätt mycket. På onsdag ska vi ha prov i näringslära, på fredagen kommer vi ha muntlig redovisning på engelskan också ska en hemtenta in på psykologin. Men det är bara två veckor kvar, sen är det lov. Dock så ska vi tillbringa torsdag-lördag i husum (om någon ens vet vart det ligger) och det är såå tråkigt + att Junior flyttar på lovet, så nej, jag går hellre i skolan. Det är så segt där uppe och det är knappt så släktingarna känner igen en. Förra gången vi var där tog det en vecka innan gammelmormor la märke till mig och såg att jag var där. Vi var på restaurang en kväll, en vecka efter att vi kommit och helt plötsligt utropar hon "Nej men Hanna, är du också här". Jag tänkte "Ja, jag har bara varit här en vecka och bott hemma hos er" men jag sa inget.

Nej nu ska jag nog baka något gott. Sen är det bara att återvända till pluggandet.

Jag har förresten bestämt mig för att inte äta godis på tre månader, jag har klarat ett år i sträck förrut så det ska nog inte bli några problem.

Nej, nu känner jag att jag bara snackar massa skit.
pusspuss
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är också sjukt trött på det svenska klimatet.
Ha en trevlig kväll iaf! :)

2008-02-10 @ 15:37:34
URL: http://www.menjohanna.blogg.se/
Postat av: Cassie

Svar. Det är en landseer =)

2008-02-10 @ 15:57:17
URL: http://cassie92.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0