Städning

Idag har dagen varit ganska lugn. Vi började med näringslära men vi fick sitta och plugga hela lektionen inför provet nästa vecka. Sen hade vi matte, jag var klar med det man skulle göra så jag fick svårare uppgifter (men de var inte så svåra). Jag fick förresten alla rätt på ett lite läxförhör/mini-test om potenser:) Till sist hade vi två timmar samhällskunskap, men det var eget arbete som gällde så det var skönt.

Efter skolan gick jag, Linda, Lisa, Ewa och Mikkan till WKB och åt pannkakor, mums! Jag gick också till handelsbanken och aktiverade mitt kort och sen gick jag till fridhemsplan, där köpte jag en mascara på åhléns innan jag tog tåget hem. Sen jag kom hem har jag pluggat lite näringslära, det är så mycket man ska kunna, jag kommer behöva sitta hela helgen.

Idag hade vi en städerska hemma hos oss (hon ska komma varannan vecka och städa) men jag är inte så nöjd med henne. Visst, det är skönt att hon dammtorkar men hon måste ju åtminstone ställa tillbaka saker om hon flyttar på nåt. Jag har t.ex en hylla med två vaser, en tavla och en annan prydnad, de sakerna stod helt felt - hon hade flyttat på dem och inte ställt tillbaka dem. Och sängen var helt knölig, hon hade typ stått på den. Men som sagt, det är skönt att slippa dammtorka, nu behöver vi bara dammsuga själva varannan vecka (när hon inte kommer). Vi kanske är lite lata men nu får man dra av skatt eller vad det nu är för att få någon som städar så det blir inte så dyrt och vi får tid över till annat.
Nu ska jag snart återgå till pluggandet, måste plugga lite mer idag så jag inte stressar sönder dagen innan provet.
image62
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0