Veckans recept

Kom på att jag inte la upp veckans recept förra veckan och jag höll på att glömma det den här veckan också, men här kommer det i alla fall: Currydoftande köttfärssoppaimage69
4 personer
400 g

köttfärs
2 st

gul lökar, finhackade
2 st

vitlöksklyftor, rivna
1 st

äpple, syrligt, skalat och i tärningar
1 msk

smör
3 tsk

curry
1 l

vatten
3 msk

Kalvfond
2 msk

tomatpuré
1 burk

krossade tomater
2 msk

citronsaft


salt och peppar
Fräs köttfärs, lök, vitlök och äppeltärningar i smöret.
Strö i curryn och låt den fräsa med ett par min.

2. Tillsätt vatten, kalvfond, tomatpuré, krossade tomater och citronsaft,

3. Smaka av med salt och peppar.Låt soppan småkoka i ca 10 min.

Mitt omdöme: Riktigt god köttfärssoppa! Den är krämig och smakar alldeles lagom mycket curry, god med smörgås till. Den får en 4 av mig.

Smaklig måltid!

Källa: www.tasteline.com
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0