Öppet hus

Sitter i skolan. Det är tyst, endast lärarnas avlägsna skratt från personalrummet hörs. Klockan sex är det öppet hus och jag skrev upp mig att jag ville stå, jag vet inte varför. Jag kommer stå ensam med någon lärare eftersom Linda skulle jobba. Jag är förkyld så jag kommer typ snora ner alla intresserade, stackars dem säger jag bara. Det är mörkt ute och jag vill bara hem. Jag måste packa inför Örebro.

Idag har vi haft psykologi, näringslära och datakunskap. Dagen har varit bra, ganska roligt men vi har lyssnat mycket och suttit stilla mycket. Efter skolan (som slutade halv tre) hade typ alla bråttom iväg och där stod jag på fridhemsplan, helt ensam och två timmar att fördriva med ingenting. Jag gick runt och spanade vilka affärer som fanns i närheten men jag tröttnade snabbt och gick och satte mig på ett super-mysigt café, tog en kopp te, lite kladdkaka och läste tidningen. Sen läste jag även i psykologiboken, första kapitlet eftersom han sa att vi gärna skulle läsa det. När jag var klar med det tog jag bussen till skolan och nu sitter jag här i min ensamhet och skriver om allt och inget. *suck*

Jag kan ju passa på att berätta vad vi gått igenom idag; På psykologin gick vi igenom psykodynamiska perspektivet mer - personlighetsmodellen. Det handlar om hur vi människor fungerar och det var mycket prat om "detet", "jaget" och "överjaget". På näringsläran pratade vi om fetter och kolesterol. Vi tog också en pp och vi fick veta att vi ska arbetsplatsförlagd utbildning vecka 16 och 17. Till sist, på datakunskapen, så fick vi en uppgift som gick ut på att skriva av en taxt och sen sätta in den i nån tabell - ganska ointressant om jag ska vara ärlig. Mellan näringsläran och datakunskapen hade vi lunch och jag, Linda och Lisa åt på WKB. Jag åt lite allt möjligt - prinskorv, pastasås, sallad, keso, bröd, pizzasallad, potatis.... lite blandat. Jag tog Jansons frestelse också men det var inte så gott så det lämnade jag, men det andra var gott:)
Ne, nu ska jag sluta skriva strunt. Ha en bra kväll, jag hoppas det kommer många ikväll så tiden går fort....
<3
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0