Sjuk :'(

Jag gick och la mig vid tio igår, med förhoppningen att vakna pigg och kry idag. Men jag kunde inte somna. Jag låg vaken och tittade upp i taket, till slut var jag tvungen att slänga en blick på klockan, 02:20 - KUL! och så skulle man upp klockan 06:00. Jag tänkte att om jag hade feber så skulle jag inte gå till skolan men sen tänkte jag att vi inte har några många idrottslektioner i skogen så jag ville inte missa det - så kanske gick jag till skolan med feber, kanske inte. Vem vet? Så här i efterhand så ångrar jag lite att jag över huvud taget gick till skolan men jag missade i alla fall inget.

På idrotten så eldade vi bara, några grillade korv men jag åt mina medhavda ostmackor. Det var svårt att få eld eftersom allt var blött men vi fick upp en liten brasa till sist. Jag skulle åka hem efter idrotten men Linda övertalade mig att stanna, och jag kände faktiskt att det var lite onödigt att kliva upp klockan 06:00, gå på en lektion och åka hem sen.
 
Idrotten slutade tidigt så vi hade typ två och en halv timme på oss innan nästa lektion skulle börja. Linda och jag gick till Två Drakar och åt. Jag åt pasta (fullkorn) med fläsk i chili och dragonsås, det var rätt gott. Sen pratade vi i typ en och en halv timme om allt och inget (inte bra för halsen men trevligt var det). Efter lunchen var det dags för samhällskunskap, vi hade ett litet grupparbete. Hela min grupp var lite frånvarande (mentalt - inkl. jag) men vi sa väl nåt vettigt. Vi tog även en pp (pedagogisk promenad) eftersom letionen var nästan två timmar.

Efter det var det dags för matte. Löjligt lätta uppgifter och som vanligt fick vi svårare extrauppgifter, men min gärna var nog inte med idag. Huvudet bultade och halsen sved (oj vad jag klagar hela tiden men det tycker jag man får göra när det är så synd om en som det är om mig:P)

Sista lektionen var engelska. Vi hade betygsnack och så skrev vi vad vi tyckte om en film vi har sett på lektionen. Jag ligger på VG+ men kan ganska lätt höja mig till MVG om jag fortsätter som hittills. Den lektionen slutade en halvtimme tidigare, vilket var skönt eftersom jag mådde (mår) så dåligt. Jag mötte pappa på PrisXtra och vi "vecko-handlade", jag köpte lite godis också eftersom jag har varit så duktig den här veckan och inte ätit några sötsaker.

Nej, nu börjar Ugly Betty om fem minuter. Ska krypa upp i soffan med min godispåse och mitt honungsvatten!
Ha en superbra fredagkväll!
<3

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: linda

krya på dig

2008-01-18 @ 20:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0