Studiedag!!

Sååå skönt - för idag är det studiedag! Dagen började med att väckarklockan ringde klockan åtta (man ska inte spilla massa tid åt att sova på en ledig dag) och upp för att äta frukost. Pappa är också ledig idag så vi bestämde oss för att åka till IKEA. Vi droppade av mamma på hennes jobb och sen bar det av mot IKEA barkaby. Jag skulle köpa gardiner och en vit hylla till mitt rum men jag hittade inga gardiner och hyllan var slut (så typiskt, så nu måste vi dit på söndag igen!). Men det blev i alla fall några ramar till mitt rum som jag ska ha några foton i och lite annat till resten av lägenheten. På vägen hem stannade vi på en tygaffär och jag hittade ett tyg som jag ska sy gardiner av till mitt rum (vi får väl se hur det kommer gå, kanske låter jag mamma sy men jag ger det ett försök eller två åtminstone). När vi kom hem så åt jag risgrynsgröt och nu väntar jag på att mamma kommer hem så hon kan hjälpa mig med mitt syande.

Jag är så rastlös när jag inte har något att plugga men jag måste erkänna att det är lite (läs mycket) skönt:)

Gårdagen
Igår var vi på fin-middag och jag var typ värdinna och det var jag som stod för efterrätten. Allt gick bra (jag tappade i alla fall ingen tallrik när jag skulle servera) och alla verkade mätta och nöjda.


Jag skriver en liten rapport ikväll hur det gick med gardinerna.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0