Vecka 3

Jag tänkte börja införa något nytt på min blogg: Veckans recept. Jag lägger helt enkelt upp en nytt recept varje vecka på något jag lagat och ger det ett betyg, allt från förrätter till efterrätter, från bröd till bakelser.

Den här veckans recept är:
Tacosallad     
4 port

400 g köttfärs2 msk margarinimage30
1 påse tacomix
1.5 dl vatten
isbergssallad
3 st tomater
2 dl riven ost
1 påse tortilla chips
2 st avocado
svarta oliver (ej nödvändigt)
2 ägg

1. Bryn köttfärsen. Tillsätt kryddmix och vatten. Rör om. Låt sjuda utan lock på svag värme i 10 - 15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Låt svalna.
2. Tärna tomaterna, strimla salladen, riv osten och blanda med köttfärsen. Stick ner Tortilla Chips runt skålens kanter. Garnera med avocado, oliver och hårdkokt ägg.
3. Servera med Old El Paso Picante Salsa Dip eller Thick'n Chunky Original Salsa.

Smaklig måltid!

Mitt betyg: 5 (av 5)
En lättlagad och supergod middag (lunch). Ett annorlunda och roligt sätt att äta tacos på. Goda tillbehör, kanske inte så vanligt att ha ägg till tacos men det passar perfekt. Jag brukar även ha gräddfil eller turkisk yoghurt och jag brukar inte låta köttfärsen bli helt kall. Jag brukar bara blanda tomaterna med köttfärsen, det andra får vara för sig.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0