"Du är söt"

Idag har jag gjort massor med saker känns det som. Mamma, pappa och jag cyklade iväg på förmiddagen. Jag hade shorts och min tubtopp för att få lite färg. Vi stannade och åt på ett mysigt café - jag åt laxpaj.

Mysigt café med god mat

Sen cyklade vi vidare till hagaparken för att sola.


I hagaparken

Jag blev dock snabbt rastlös. Vi fikade lite och jag tog en cykeltur och tog även lite bilder men jag ville inte vara kvar där. Så jag cyklade till ulriksdal och tog pendeln för att åka till Älvsjö - det blev alltså ett besök på hundmässan. Det var jättesöta hundar men jag fattade ingenting om hur bedömningssystemet var uppbyggt, men det gjorde inte så mycket. Eftersom jag inte hade planerat att åka dit hade jag bara "reseobjektivet", därför blev det inte så mycket bilder.


Hund-showen

På hemvägen så krånglade allt. Först var tåget försenat, sen fick vi reda på att tåget bara skulle gå till centralen. Jag var ju tvungen att åka till ulriksdal eftersom jag ställt cyklen där. Av vid centralen och så vänta i typ 10 minuter på nästa tåg. När jag stod där och väntade så var jag irriterad på allt: mycket folk, trångt, varmt och förseningar. Men jag blev snabbt på bättre humör. Jag stod och lyssnade på ipoden, plötsligt kommer det fram en kille och säger nåt till mig. Jag hör inte så jag tar av mig hörlurarna och frågar vad han sa, så han upprepar: "Du är söt". Det tycker jag var gulligt gjort, modigt att våga gå fram till en främmande människa och säga det:)
När jag kom till ulriksdal var jag så glad, äntligen framme. Nu är jag helt slut, jag har cyklat mycket och det har varit så varmt (men skönt). Jag har hunnit äta middag också.

Ha det skönt i sommarvärmen, smält inte bort;)
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0