Äntligen en lugn stund

Eller äntligen och äntligen. Det är inte det att det inte varit roligt att ha varit så uppbokad hela veckan, tro mig: det har varit roligt! men jag är en sån person som måste få vila lite ibland och jag behöver en hemmadag. Jag har ju varit ute på stan större delen av dagen idag men nu ska jag vila upp mig inför nästa vecka.

Den här dagen har varit väldigt lyckad tycker jag. Linda åkte hem i morse vid tio i tio. Jag skulle möta Linnea och Anna elva vid odenplan för att spela bowling men precis innan jag skulle åka så kollade jag på deras hemsida och såg att de hade stängt på söndagar. Pappa sa då att det var öppet vid gullmars så vi bestämde att mötas upp där vid halv tolv istället. Eftersom det blev lite uppskjutet så gick jag till hallonbergen istället för att åka buss. Vid halv tolv möttes vi och så gick vi till bowlinghallen, men gissa vad: den öppnade klockan tre!! Så då var de planerna förstörda. Som tur var visste Linnea en vid s:t eriksplan som hade öppet så vi åkte dit och så spelade vi bowling. Det var jättekul, det var länge sen jag spelade men det gick rätt bra. Jag gjorde två eller tre strikes, jag kom inte ihåg.

Efter en timmes bowling åkte vi till kungshallarna och åt på Taco Bar. Jag åt enchiladas, de var rätt goda men bilderna var väldigt missvisande om man jämför med hur de verkligen såg ut.

Sen gick vi lite i gallerian och köpte världens godaste kladdkaka/brownie med glass. Såååååå god!!! Efter det fortsatte vi gå till kungsträdgården, det var massa tält med EM-tema. Efter det gick vi till slussen och där skildes vi åt. Det var så kul att träffa tjejerna igen och vi hade massa att prata om och ta igen sen sist vi sågs. Jag hoppas vi ses snart igen<3

Tyvärr så glömde jag kameran idag så det blev inga bilder - det var jättesynd, men som sagt, jag hoppas jag träffar dem igen snart och då måste jag komma ihåg den.

Nu ska jag i alla fall ta det lugnt och äta godis och kanske hallonpaj. Jag börjar ju mitt sockerlöfte imorgon som jag ska ha en månad så jag måste ju ta farväl från socker ordentligt nu för jag kommer ha abstinens om en vecka eller så:( men jag ska klara av det, om brorsan som älskar sötsaker mer än mig klarar det så måste ju jag klara det.

Dags för TV och socker! (ush vad jag är hemsk men jag har i alla fall gått väldigt mycket idag och imorgon börjar mitt "nya liv")
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0