Jag är tillbaka!

Hej!
Nu är jag tillbaka, eller jag kom hem igår men då orkade jag inte skriva för jag var så trött och idag har jag varit upptagen hela dagen. Men jag kan väl börja från början.

Jag kom till Örebro i fredags kväll ca nio. Jag möttes då av hon jag skulle bo hos (en vän till en släkting). Vi fikade hos henne och pratade lite och sen gick vi och la oss. Morgonen därpå gick jag upp vid tjugo över sju och jag åt frukost tillsammans med Elisabeth (hon som jag bodde hos) och vi satt även och pratade en stund då. Sedan gick jag till utstställningslokalen, det tog 30-40 minuter och det var skönt att då. Dagen var riktigt rolig. Jag gosade med massa olika katter och träffade några jag kände, men det känder i slutet av dagen att jag hade stått upp och gått hela dagen - varmt var det också. Men det var en mycket trevlig dag. På kvällen tog jag tåget hem och jag var hemma vid elva-tiden, då gick jag och la mig.

Imorse träffade jag Tina vid elva, vid två skulle både hon och jag börja jobba så vi skildes åt vid tjugo över ett-halv två. Jobbet gick bra. Jag skulle ha jobbat till sju men det var en som inte mådde så bra så jag tog hennes tid, jag slutade halv tio. Det var inte så mycket folk eftersom det var fint väder och fotbolls-EM. Jag kände att jag ville ta hennes tid, dels för att vara snäll mot henne men också eftersom jag dissade jobbet när de ringde i fredags (tre gånger). Lite snäll måste man ju vara ibland.

Imorgon har vi sex-och samlevnadsdag i skolan, vi börjar nio. Men jag tänkte inte gå till skolan imorgon, av fyra orsaker:
1. Jag måste städa och baka inför brorsans studentfest på onsdag
2. Jag ska på Rosannas, Sallys och Annas utspring
3. Jag känner mig förkyld
4. Jag pallar bara inte... måste vara första gången jag skolkar

Nu ska jag gå och lägga mig snart. Ska bara läsa lite bloggar och så eftersom jag varit datorlös hela helgen.
Sov gott och god natt!
puss på er!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0