Min märkliga hemresa

Jag har precis kommit hem. Jag måste börja med att berätta om min märkliga och lite komiska hemresa. Jag satte mig på tunnelbanan från centralen mot akalla. Det kliver på en man, som ser ut som vilken man som helst, och sätter sig mitt emot mig. Jag sitter och äter en macka/minipizza och han tycker väl att det ser lite kladdigt ut så han erbjuder mig ett par servetter, vad snällt tänker jag och tar emot dem. Sen, när jag sitter och äter, säger han helt plötsligt: "Jag var i kista och köpte en kanelbulle och kaffe, då tänkte jag kamelbulle istället för kanelbulle" och så skrattade han. Sen berättade han att han köpte en kanelbulle istället för en macka eftersom det bara fanns laxmackor, och inga köttiga mackor.

Sen sa han vidare: "Jag undrar hur korna överlever, de äter ju bara gräs och det finns ju inte ens med i kostcirkeln". Jag undrade bara vad han snackade om men sa inte så mycket. Försökte hålla mig från skratt.

Sen erbjöd han mig tuggummi, jag tackade nej. Sen fortsatte han prata: "Det är hemskt vad mycket hemska filmer vi ser nuförtiden. Jag var inne på åhléns och skulle köpa film men jag hittade bara tre stycken som var bra, på komedihyllan". "Man ser mycket på film när man är ensam, jag har inga vänner" Sen berättade han om hur stor filmhylla han hade där hemma och hela resan kändes som en evighet, men samtidigt var den ganska komisk. Han hade nog nån skruv lös...:)

Att ta Lady till veterinären gick i alla fall bra, hon var så snäll så. Efter att jag hade fixat det så åkte jag in till stan och fick lust att gå och klippa mig (och tro mig: det behövdes) så jag gick till en salong på drottninggatan: Hairteam. De var jättetrevliga och jag blev nöjd. Bilder kommer!

Nu måste jag tillfredsställa mitt smoothie-behov:)
Kram
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0