Sommarlov: Dag 7; Sockerlöfte: Dag 2

Det är så skönt att vakna upp och inse att man har sommarlov. Jag har precis vaknat, känner mig så duktig som redan lärt mig slappna av så jag kan sova till tio-halv elva.

Det är inte lika skönt att vakna upp och inse: jag får inte äta socker idag. Efter den här månaden kommer jag nog göra så att jag får äta "socker" en dag i veckan. Jag går ju faktiskt Hälsa och Friskvård så jag måste skärpa mig - det ska ju märkas vilken linje man går. Jag vill dessutom antagligen jobba med friskvård i framtiden och då måste man leva som man lär, men det blir ett senare problem. Jag måste sluta tänka efter så mycket.

Som jag skrev igår så ska jag in och träffa mamma i stan idag. Vi ska käka lunch tillsammans och sen kolla i affärer. Jag tänkte åka förbi en hattaffär som ska ligga på götgatan och även en second hand -affär som som ligger där. Jag älskar second hand-butiker, det är synd att jag inte besöker dem oftare. Vi har en jättebra i Sundbyberg som jag måste besöka snart. Ska även lämna in ett par jeans där som jag inte gillar och som jag knappt använt.

Mamma är redan i stan, hon skulle till tandläkaren men jag ska åka in vid tolv. Om vädret är hyffsat (om det inte regnar) så ska jag gå till hallonbergen för att ta tunnelbanan (eller så tar jag cykeln, det är roligare att cykla så jag får se). Jag hoppas även mamma orkar följa med mig till gymmet för att köpa ett gymkort, i så fall kan jag nog träna på torsdag (om de har öppet som vanligt).

Måste även tillägga så här i slutet av inlägget att jag älskar mina katter! De är verkligen söta. I morse så klev mamma och pappa upp tidigare än min och direkt när något börjar röra på sig så blir Smilla så intresserad (de är nämligen instängda med mig). Hon sätter sig då och mjauar vid dörren och jag släpper ut dem. Efter en stund när mamma och pappa åkt så öppnar Cassi dörren helt själv för att hon vill in till mig igen. Smilla kommer också. Sen sitter båda och tittar på mig tills jag går upp. Först sitter Smilla bredvid mig på sängbordet och tittar sen lägger hon sig i sängen. Cassi lägger sig nedanför mig. Sen väntar de. De är verkligen söta och så sociala. De vill alltid vara i närheten. <3 Även nu följer de mig som om de vore hundar, går jag på toa så ska de följa med och sitter jag vid datorn så ska de vara i närheten.

Nu ska jag käka frukost så jag är hungrig när det är dags för lunch.

Smilla ska alltid vara med:)


Cassi är en tjusig dam

/Hanna
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0