Glömska jag; Veckans recept

Jag glömmer bort hela tiden, måste verkligen skärpa mig nu! Här kommer veckans recept för förra veckan, sent som vanligt men bättre sent än aldrig: Morotskaka med lemon-limeglasyr

Ingredienserimage114
Kaka
2 st

ägg
2 dl

socker
2 dl

vetemjöl
1 tsk

bikarbonat
1 tsk

kanel
1 tsk

Vanillinsocker
1 tsk

Bakpulver
0,5 dl

matolja
3 dl

morötter, rårivna
Glasyr
200 g

Philadelphia Original
100 g

Fazer Ögon Lemon Lime Choklad
Tillagning
Kakan
1. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda i övriga ingredienser.

2. Häll i smord och bröad form med löstagbar botten, grädda i ugn 175° ca 40 min. Låt svalna.

Glasyren
3. Smält chokladen i mikrovågsugn, låt svalna något. Blanda med Philadelphiaosten och bred över morotskakan.
Källa: tasteline.com

Mitt omdöme: Jag har faktiskt inte lagat den här kakan själv men jag skulle vilja, det står på min att-göra lista:) Om någon lagar den kan väl du skriva en kommentar om hur den smakade;)

I love morotskaka!

 

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: ms L

åh verkar kanongott! måste verkligen ta och prova det,när jag får lite tid över ..;)

Super fin blogg!
jag måste bara fråga en grej,
hur fanken gör man en EGEN design?
skulle vara väldigt tacksam för svar..:)

följer din blogg.

Hare bra!Kram

2008-03-18 @ 15:00:24
URL: http://sweetsoursalty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0