Home sweet home

Nu är vi äntligen hemma efter två fartfyllda (läs långsamma och sega) dagar. Resan började i torsdags, vi klev upp klockan kvart i sex och planet gick klockan åtta. Vi fick lite frukost på planet och när vi landade vid nio så väntade mormor där. Vi åkte direkt hem till mormor, mormorsmor och mormorsfar. Där åt vi frukost nummer två. Flygresan gick braoch jag tror inte Junior var så rädd, han är en cool katt. När vi släppte ut honom hemma hos dem så gick han runt i flera timmar och bara nosade innan han äntligen slog sig till ro och sov.

Det mysigaste med resan var att det låg snö på marken; säkert 1-3 dm, det var supermysigt. På torsdagskvällen så tog vi en promenad i månskenet och hörde snön knastra under skon. Tidigare på dagen hade mormorsmor varit ute med sparken och hämtat posten (hon är över 90) och mormorsfar hade varit ute och skottat (även han är över 90). Jag är så imponerad av de. De är båda över 90 och de är väldigt pigga för att vara så gamla, jag hoppas det blir så för mig också när jag blir gammal.

När vi landade kom jag på att jag hade glömt kameran, jag blev riktigt sur men som tur var så fick jag låna mormors kamera. Igår skulle vi ladda in bilderna på hennes dator och skicka dem till mig men då upptäckte hon att hon inte hade sladden till kameran, men jag fick med mig minneskortet så jag kanske kan ladda in dem på något sätt. Så tyvärr blir det inga bilder nu, men jag hoppas det kommer.

På fredagen åkte vi till stan (Örnsköldsvik) och jag hittade ett par nya skor (bilder kommer). Vi gick runt och tittade i lite andra affärer och jag hittade även ett linne och en t-shirt. Vi var även in i djuraffären och köpte katt-grejer för typ 800 kr, mormor har ju inte haft katt på jättelänge och behövde därför lite grejer nu när hon fått Junior. Vi släppte även ut Junior för första gången i fredags, han älskade det men det blev inga långa turer eftersom han inte är så förtjust i snön.

Fredag-eftermiddaden tillbringade vi hos några andra släktingar på middag, vid åtta åkte vi hem men det fanns inget att se på TV eftersom de bara har svt 1 och svt 2, så Tobbe och jag kollade på lite serier som han hade med sig på morsans dator.

I morse gick jag upp halv nio för att duscha, sen åt vi frukost och vid halv elva åkte vi till flygplatsen. Det var så skönt att flyga istället för att åka bil som vi har gjort tidigare (det tar bara ca 45 minuter). På väg hem från flygplatsen stannade vi på kolgrillen och åt men jag var inte så förtjust i maten. Riset var torrt och kycklingen smakade ingenting, jag kommer vara hungrig om en stund igen. Ikväll ska vi hem till några bekanta och äta middag.

Jag har förresten nästan läst ut boken vi ska läsa i näringsläran (har typ 3 sidor kvar). Den är väldigt intressant och heter ÄT ALLT!

Nu ska jag packa upp och göra lite annat! Ha det bra!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0