Latdag

Idag har jag haft en lugn och skön dag - en riktig latdag. Det här har jag gjort idag
- Suttit vid datorn
- Åkt in en kort tur till jobbet och skrivit upp när jag kan jobba nästa vecka
- Snickrat ihop Tobbes garderob med mamma
- Gjort mat och ätit
- Duschat
Det har alltså varit väldigt lugnt.

Innan lovet så pratade vi om världens sju underverk och jag fick i uppgift att ta reda på vilka de är eftersom ingen visste det. Idag tog jag mig tid att ta reda på det och här är de:

- Kinesiska muren


- Petra i Jordanien (en av världens äldsta städer)


- Kristusstatyn i Rio de Janeiro


- Machu Picchu


- Chichén Itzá i Mexiko


- Colosseum


- Taj Mahal i Indien


Om någon nu är intresserad av att veta det. Globen var ju faktiskt nominerad men blev inte framröstad.
Nu ska jag kolla på TV, tror jag.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0