Lov!

Nu är det lov, det ska bli så skönt att vara ledig från skolan lite (även om jag trivs jättebra i skolan). Idag var första lektionen näringslära. Vi hade ett bokseminarium och boken "Ät allt - hellre nästan rätt än exakt fel". Vi var indelade i grupper och det gick rätt bra förutom att jag läste ut boken för tre veckor sen (som man skulle göra men sen sköt hon fram det). Andra lektionen var matte och vi fortsatte med phytagoras sats - det är så lätt så jag och Linda ligger typ tre sidor före alla andra och vi gör långt ifrån alla uppgifter, vår lärare och vi tycker inte att vi behöver det. Sista lektionen var samhällskunskap. Vi hade lite enskilt arbete och betygsnack om vad vi ligger på i mitterminsbetyg, jag ligger på starkt VG men kan helt klart få MVG. Jag ligger på även på VG i psykologi men jag tror nog jag kan få ett MVG där också.

Efter skolan åt jag, Linda och Lisa på Miss Goa, jag åt Chicken tikka masala, det var supergott och det var jättelängesen vi åt där. Jag åt också ett stort bröd som de bakar som är sååå gott, jag rekomenderar verkligen Miss goa om du någon gång är vid Lilla (?) Essingen. Efter lunchen åkte jag direkt till utställningen i Rissnehallen. Jag fick hjälpa till med lite allt möjligt men sen tyckte jag att de bara fikade och stod och pratade så då smög jag där ifrån utan att någon märkte det, jag kände ju ingen och stå och prata med massa tanter som är allmänt otrevliga har jag väl ingen större lust med. Nej, utställningsdamer är ett släkte för sig (jag lovar att jag aldrig kommer bli sån). Förrut ville jag helst ställa ut varje helg men sen jag fick jobbet på Burger King så har jag haft saker att göra även utanför skolan och det gör att jag inte bara går och tänker på mina katter, som jag gör när jag är hemma, så jag tror det är bra för mig att jobba + att jag tycker det är kul. Jag ska jobba på lördag och jag ser fram emot det:)

Snart är det dags att sätta sig framför TV:n igen och se Gordon's Kitchen Nightmares, det är kul att se och det finns så mycket knäppa personer, jag förstår verkligen inte hur vissa av dem fått en anställning eller blivit chef.

Men det jag egentligen ville få fram med det här inlägget var att NU ÄR DET LOV! I en vecka och tre dagar!!!! Imorgon ska jag och några kompisar till strängnäs och hälsa på lite vänner, det ska bli kul. Ha det bra! Sov gott!
<3
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0