Min fredag

Idag har det varit vår, solen har lyst och det har varit ganska så varmt - jag är så glad för det!

Jag gick upp klockan sex som tidigare i veckan. Skolan började klockan åtta. Första lektionen var engelska. Vi hade en vikarie idag som egentligen är lärare i Engelska B (vi läser A-kursen nu) men det kunde man inte tro. Hon hade ett bra uttal men ganska så dåligt ordförråd och hon kunde inte stava så bra. Men jag vet inte, hon kanske bara var nervös. Andra lektionen var matte. Vi fortsatte med vårt grupparbete, det är en examination på en del av geometrin som går ut på att mäta omkrets, area och volym på en i gruppen - tråkigt värre, jag vill mycket hellre ha prov men de flesta andra i klassen verkar glada över att vi inte har något prov.

Sista lektionen var samhällskunskap. Det var en låång lektion på en timme och femtio minuter. Vi fortsatte med ekonomi och gjorde nyhetskryss. Efter det hade vi bara en halvtimmes lunch innan det var dags för mental träning. Vi brukar ju ha idrott på fredagar men ungefär var fjärde vecka så har vi mental träning på idrotten så därför började lektionen tidigare så vi kunde sluta tidigare, men en halvtimme var för lite tid, vi fick kasta i oss våra mackor från il piatto.

Efter skolan så har jag bland annat hjälpt pappa att vecko-handla och sen har jag kollat lite på tv. Vi tog också en glass på McDonald´s. Jag, Linda och Lisas pratade nämligen om glass på väg till fridhemsplan och jag blev så otroligt sugen, därför var jag tvungen att köpa en.

Let´s Dance
Jag har också kollat på Let´s Dance. Jag tycker helt klat att Tony Richardsson var bäst ikväll men eftersom jag inte vill att Tina åker ut så fick hon min röst (hon är ju enda tjejen kvar som inte är proffessionell dansare). Jag tycker att Karl-Petter kan åka ut idag, han är väldigt rolig och har en skön dialekt men han kan inte dansa, tyvärr Karl-Petter:(
image95
Bilden är lånad från Tv4.se


De auktionerar även ut damernas klänningar, jag tycker att denna var finast, synd att den är fel storlek (38) men jag skulle nog ändå inte lagt ett bud, när skulle jag ha användning för den?
image93
Bilden är lånad från Tv4.se


Men den här klänningen var också väldigt fin, den kommer nog på en delad första plats med den förra, man kanske ska lägga ett bud;), nej, skoja bara - den kommer säkert säljas för typ 15 000 kronor + när skulle jag använda en sådan klänning? I min framtida danskarriär som aldrig någonsin kommer inträffa eftersom jag inte har någon taktkänsla över huvud taget?
image94
Bilden är lånad från Tv4.se


Ha en trevlig kväll!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0