Vårpromenad i solskenet

Idag var det idottsdag och jag och Linda hade bara valt promenad. Vi gick hälsans stig på södermalm (ca 1 mil) och vi hade tur med vädret. Det var ganska kallt men solen sken hela tiden och det kändes verkligen som vår, jag vill inte ha någon snö nu! Efter promenaden satt vi och fikade på en brygga vid vattnet och pratade lite, det var så mysigt att sitta där i solen och det blev ganska varmt faktiskt.

Under promenaden pratade vi lite om vad vi vill jobba som när vi går ut gymnasiet och vi kom fram till att både Linda och jag har valt fel program. Vi vill absolut inte torka gamlingar i rumpan och Linda vill absolut inte jobba med blod (jag undviker det helst också). Vi vill båda bli lärare eller så vill jag jobba typ på café eller restaurang. Jag valde det här programmet för att det är lätt att få jobb när man går ut och inriktning Hälsa och Friskvård lät ju kul (det är kul) men de ämnena läser vi bara i ettan, sen blir det bara massa sjukvård. Det är i alla fall tur att det går bra för mig, om jag bara hade fått massa G så hade jag typ gått ut ettan och sen bytt linje och alltså gått om ettan men eftersom det går så bra för mig så kommer jag bli kvar där alla tre åren. Men vad ska jag göra när jag går ut? Jag vill inte göra det här...lite sent att komma på det nu kanske:(

Nu ska jag bara ta det lugnt, jag är riktigt trött efter promenaden faktiskt. Ha det bra! Skriver mer senare.
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0