Det gick sämst

Dagen har väl varit hyffsad. Jag började dagen med två promenader. Jag träffade Linda på il piatto och vi köpte varsin macka. Första lektionen var samhällskunskap. Vi tittade på en film som hette: Krigarens själ. Den var jättehemsk och det var bland annat med en våldtäkt i den, Hade jag sett den hemma hade jag säkert gråtit hela tiden men jag lyckades hålla inne tårarna idag. Sen hade vi matte. Vi gick igenom gårdagens nationella prov, det var då jag insåg hur dåligt det gick för mig - det gick verkligen sämst. Vi fick inte reda på våra resultat men man kom ju ihåg ungefär hur man svarade. G-delen gick bra, fick typ alla rätt men VG-delen gick inte lika bra. Det spelar ju ingen roll för betyget vad jag får på nationella men för mitt självförtroende och för att vara nöjd vill jag ha VG i alla fall. Jag måste vara mer fokuserad på nästa helt enkelt.

Sista lektionen var psykologi. Vår psykologi-lärare är bara bäst! Hans sätt att prata och leva sig in i det har säger går inte att förklara, och han skämtar mycket också. Det var en rolig lektion. Vi fick dessutom sluta halv fem istället för fem.

Nu har vi precis ätit middag; kyckling med klyftpotatis, det var gott, det var brorsan som lagade maten.

Imorgon är det redovisning av våra grupparbeten på idrotten som handlar om: "Vad är hälsa?" Vi har inte ett så stort arbete men det blir nog bra i alla fall, det är typ bara vi och en grupp till som har något att redovisa. Jag börjar i alla fall halv nio imorgon, då har vi idrott och sen vid halv ett (tror jag) börjar övriga lektioner.

Nu har jag i alla fall fått avreagera mig på matten. Jag vill att det ska gå bra men just nu orkar jag inte bry mig om det, jag hoppas jag har mitt betyg säkrat i alla fall.

Jag skriver mer senare och lägger antagligen upp lite "fina" bilder som jag tog på väg till skolan, jag gick ju till hallonbergen så det blev lite blomm-bilder.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0