En dag i naturen

Idag började vi klockan nio, skönt med sovmorgon ända till klockan sju;P Först hade vi psykologi. Vi gick igenom hemtentan som ska vara klar nästa söndag (om jag får MVG på den är jag garanterad MVG i kursen så den ska jag jobba hårt med). Sen berättade han om ett experiment som någon gjort på typ 50-talet som handlade om hur långt en människa kan gå i att skada en annan människa om han/hon får order om det och inte tar initiativet själv (ingen blev skadad i experimentet). Det var rätt skrämmande faktiskt, men jag orkar inte berätta om det nu, kanske hittar jag nåt på internet som ni kan läsa om ni är så intresserade. Jag återkommer om det senare.

Efter psykologin skulle vi ha Natur och Friluftsliv. Vi åkte tunnelbana till björkhagen och sen gick vi en liten bit till en skogsglänta. Där satte vi oss ner. Vi åt och Therese gick igenom lite saker. Sen fick vi gå ut i skogen och leta efter olika sorters träd, djur osv. Det kanske låter töntigt men det var skönt att komma ut lite istället för att ha datakunskap när man inte har nåt att göra där. Vi pratade lite mer sen men eftersom så många klagade och ville hem (vilket var synd) så åkte vi hem tidigare. Lite skönt var det dock eftersom det började regna. Vi slutade redan vid halv ett-ett. Nu sitter jag och äter pågen kanelgifflar som jag glömde öppna i skogen, och så dricker jag rooibos-te. Jag tänkte börja med hemtentan i psykologi och samhällskunskap, jag vill få MVG på dem grejerna.

Blir bara en lista innan jag avslutar detta inlägg eftersom jag ändå bara ska vara hemma ikväll och därför inte har så bråttom:

Hav eller Sjö
Tv eller Dator
Höst eller Vår
Svart eller Vit
Ipod eller Mp3
VH1 eller MTV
Rosa eller Lila
Hund eller Katt (jag har ju katt men jag vill ha en hund också)
Guld eller Silver
Bad eller Dusch
Sko eller Sandal
Afrika eller Asien (inget slår varma Thailand:))
Löshår eller Äkta
Mobil eller Telefon
Klänning eller Kjol
Blond eller Brunett
Lägenhet eller Hus
Vanilj eller Choklad
Ring eller Halsband
Jordgubb eller Hallon
Långt hår eller Kort hår
Nagellack eller Läppstift (är väl inte speciellt förtjust i nåt av det)
Bil eller Buss
Blåa ögon eller Bruna ögon (ett svårt val...)
Jeans eller Leggings (kan inte välja)
Snowboard eller Skidor (kan inte åka snowboard, tyvärr)
Berg-och-dalbana eller Vattenbana
Plugga eller Arbeta
Christina Aguilera eller Britney Spears
Stjärnor eller Månen
Vinter eller Sommar

Nu ska jag plugga lite...
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0