Jag ska skära ut mitt öga

Jag skojar inte (eller jo det gör jag nog). Men jag orkar verkligen inte mer - jag har fått en till VAGEL. Att de aldrig kan lämna mig ifred. Jag har aldrig haft en vagel tidigare förrän typ två månader tillbaka; då allt började. Sen dess har jag säkert haft fyra-fem vaglar, vad är det med mig? Så här står det på Vårdguidens hemsida:

 Inte mitt öga på bilden!!!

"Vagel kallas en inflammation i en talgkörtel på ögonlockets kant. Den bildas när det kommer in bakterier i körteln. Vaglar behöver oftast inte behandlas av läkare, men om besvären inte går över bör du kontakta din vårdcentral.

Vaglar kan liknas vid akne i ögonlockets talgkörtlar. Det är en inflammation som uppstår då en talgkörtel eller hårsäck i ögonlockskanten blir infekterad av bakterier. En vagel bildas ganska snabbt och kan sätta sig både på det övre och det undre ögonlocket.

Egenvård

Den infekterade körteln brister ofta av sig själv och varet kommer ut tillsammans med lite blod. Du behöver bara tvätta rent.

Sök vård

En vagel behöver som regel inte behandlas av läkare. Om besvären inte går över bör du kontakta din vårdcentral."

Snart kontaktar jag läkare, det gör så sjukt ont.

Nu ska jag ta en äggmacka med kaviar och vid tio ska jag kolla på Hell's Kitchen med Gordon Ramsey.
Puss

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: Linda J

Fyfan! Tycker så jäkla synd om dig! <3

2008-11-06 @ 21:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0