Vaknade upp glad

God morgon!
Vaknade upp väldigt glad idag när jag satte mig vid datorn och såg denna kommentar från "anonym":

Du går väl omvårdnadsprgramet? Har du tänkt att bli läkare, sjuksköterska eller liknande?
skulle vara roligt att få höra lite:)
tack för en grymt bra blogg.
kram

För det första är det väldigt roligt att få kommentarer från personer man inte vet vem det är, och speciellt när de tycker om ens blogg:) så tack så mycket! Nu till din fråga.
Ja, jag går omvårdnadsprogrammet på JENSEN gymnasium (en grymt bra skola). Efter gymnasiet kan jag inte riktigt svara på vad jag vill jobba som. Jag tror att jag vill plugga vidare men jag vet att det inte kommer vara till sjuksköterska, läkare kan man tyvärr inte ens bli på den här linjen eftersom vi inte läser kemi, biologi och alla de naturämnena (vill man bli läkare måste man alltså gå natur). Drömmen skulle vara att bli lärare - i typ svenska och kanske geografi eller något annat roligt. Men jag tror inte att just de drömmen kommer gå i uppfyllelse, framför allt för att jag inte tror att jag orkar med en 5-årig utbildning. Annat jag har funderat på är arbetsterapeut eller sjukgymnast, de är båda en 3-årig utbildning. Men det som intresserar mig mest är friskvård (jag läser nämligen OP med inriktning Hälsa och Friskvård), så ett annat alternativ skulle vara personlig tränare.

Men jag har absolut inte bestämt mig. Jag kanske väljer att inte vidarutbilda mig alls och bara lever livet och ser vad jag får för jobb. Kan tänka mig att jobba inom hotell- eller restaurang-branchen också.

Oj, det blev en långt svar men det här var lite av mina luddiga planer.

Puss
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0