Skrämmande

Glömde nämna det i förra inlägget, så jag ville skriva det nu. Som alla vet är anorexia en hemsk sjukdom och idag blev det bevisat ännu en gång. Mamma satt och kollade på "Sjukhuset" (TV 3) och så ropar hon på mig att de visar ett inslag om anorexia, så jag skyndar mig till TV:n eftersom jag tycker att sjukdomar är intressant. Man får i alla fall följa läkaren in i ett rum när han ska besöka en patient med anorexia. När hon (patienten) pratar så förstår man att nåt är fel - hon är nämligen så orkeslös att hon knappt orkar prata, man hör knappt vad hon säger för hon pratar så tyst. Sen ser man även hennes urmärglade ansikte och hennes ben. Läkaren berättar för henne att de kommer sätta in sond-matning så att hon kommer att gå upp i vikt. Då börjar hon gråta och säger att hon inte vill väga mer än 26 kg! Hon vägde alltså 26 kg och var typ i 30-40-årsålderna! Tänk att det kan gå så långt. Ush och fy för anorexia, en sjukdom som inte borde existera!


Nu ska jag sova, puss och god natt!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Usch, så hemskt med folk som tror att de ska väga typ 30 kg och vara 175cm -.- medias fel ...

2008-10-02 @ 21:22:15
URL: http://jacquelinnie.blogg.se/
Postat av: hej cattis

vill bara säga att det är hemsk men hon vägde 40 kg annars :)

2008-10-03 @ 21:42:29
URL: http://hejcattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0