Jag känner mig som en bov

Hej bloggen!
Jag överlevde skoldagen trots huvudvärk, ont öga och en stressad kropp. På engelskan fick vi böcker och vi gick igenom lite grammatik - det var rätt roligt, kul att komma igång med all underbar grammatik igen (läs den meningen med en aning ironi i rösten). På Människan socialt och kulturellt hade vi vikarie. Vi hade vår studievägledare och hon pratade om högskolan och kurser som kan vara bra att läsa. Hon sa också att högskoleprovet kan vara väldigt bra att göra så jag har bestämt mig för att göra det. Tyvärr är jag i malmö denna termin när det är men jag får satsa på nästa termin istället. Vi fick sluta en timme tidigare dessutom idag vilket betyder att vi var i skolan 12:30-15:00 idag.

Till middag blev det en mumsig Taco-paj efter ett spännande avsnitt av Top Model - repris. Det har tyvärr inte blivit så mycket pluggande, tänkte sätta igång nu. Jag sms:ade chefen idag och sa att jag tänkte vara ledig i tre veckor typ efter nu på söndag eftersom jag måste satsa på skolan nu, då svarade han så här:

Inga problem Hanna! Kör hårt i plugget. Det löser sig här. Gärna att du ber någon kryssa dig på schemat de kommande tre veckorna dock. Ha´t bra! Har fått höra mycket gott om dig på sistone förresten... Tummen upp!

Jag känner mig så elak, de uppskattar verkligen mitt arbete och jag sitter liksom och letar nytt jobb samtidigt som jag sms:ar med chefen. Jag trivs bra men jag vill prova på nåt annat helt enkelt, jag vill utvecklas!

Nu ska jag ta en sista titt på arbetsförmedlingen sen ska jag plugga!
Puss
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0