Nu struntar jag i allt (nästan)

Hejsan!
Dagen har varit rätt bra, väldigt slapp och inte speciellt ansträngande. Första lektionen var idrott. Vi var med några treor som läser kursen ledarskap, vi var alltså deras försökskaniner. Men det var rätt roliga samarbetsövningar. Efter det var det lunch och då blev det pannkakor på Två drakar - en väldigt trevlig torsdagstradition!

Andra lektionen för dagen var Matte B, vi gick igenom resten av provet och sedan började vi med grafer och funktioner, lite mer komplicerat men lika intressant (mattenörd som jag är). Sista lektionen var på två timmar och fyrtio minuter. Men vår lärare är bort så vi hade vikarie. Vi hade en rätt rolig uppgift att jobba med och så fick vi sluta en timme tidigare, det gör så mycket att sluta en timme tidigare. Eftersom jag då kom hem mycket tidigare så var jag snäll och lagade mat:) vet inte vad det kallas som jag lagade men det var gott:)

Imorgon ska jag ha filmkväll här hemma med Linnea, Anna och Linda. Det ska bli kul att träffa tjejerna igen! Mina föräldrar är snälla och åka iväg också så man slipper ha dem här hemma klagandes på att man har för högt. Det blir väl hämtmat och mycket onyttigheter. Men jag tänkte försöka hinna med en vända på gymmet innan skolan så jag kan käka med gott samvete (det lär jag väl göra i alla fall men jag älskar att träna så varför inte).

Nu måste jag dock lätta mitt hjärta lite grann (ganska ytligt) . För några veckor sen fick vi ju en uppgift på idrotten att vi ska förändra nåt hos oss själva; jag ska ju äta mindre sötsaker och förbättra min kondition. Det är tur att jag gillar att träna så mycket, så har jag i alla fall en liten chans att nå det ena målet. Det andra målet är det inte stor chans att jag når. Jag orkar verkligen inte bry mig längre. Igår åt jag en daim efter träningen och idag åt jag en geisha - men jag äter med gott samvete!


Jag är också ganska skoltrött just nu. Inte att plugga - det tycker jag är lika intressant som tidigare men just det att behöva gå till skolan och sitta i bänkraden flera timmar och sen bara åka hem. Det är inte det att jag inte trivs, jag har världens bästa klass, utan jag kan inte svara på vad det är - jag orkar bara inte! Samtidigt vill jag inte jobba. Jag har bestämt mig för att säga upp mig på Burger King senast tisdag, jag kommer känna mig så lättad. Jag har väldigt svårt att säga det bara, det är inte det att jag inte vill säga upp mig, jag vill bara inte att han blir så besviken/sur som jag tror han kommer att bli. Jag hatar sånt här. Men just nu orkar jag faktiskt inte bry mig. Jag ska ha världens bästa helg med mina kompisar och mina kära skolböcker (även fast jag inte tror att jag har nåt speciellt att plugga). hmm, får väl komma på nåt.

Oj vad långt inlägg det blev. Nu ska jag göra nåt annat än att sitta här och häcka. Puss och god natt!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0