Nya jag

Hej bloggen!

Denna dag har väl varit helt ok den också. Jag är fortfarande lite skoltrött men det är ändå ok. Första lektionen var matte, det var riktigt seeeeeeeegt. Vi hade genomgång igen och eftersom jag förstod redan förra gången så är det lite tröttsamt att sitta och lyssna på samma genomgång ännu en gång. När det gäller matten så skulle jag hellre gå i en naturklass om jag ska vara ärlig - jag vill gärna komma någonstans och inte sitta halv lektionen och inte ha nåt att göra eftersom man räknat klart, läraren har ju inte ens nån extra uppgift åt mig och Linda. Men jag ska inte klaga, hellre har jag lätt för mig än tvärt om. Andra lektionen var Vård-och omsorgsarbete. Vi läste om munvård och fick borsta tänderna på varandra som examination, det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara, och vi går ju trots allt omvårdnadsprogrammet så det ingår ju.

Efter det var det dags för lunch, det blev en hamburgetallrik för mig, åt ju inte det i fredags som jag brukar så jag kände att det var dags - den var godare än på länge!

Sista lektionen var Engelska B. Vi gjorde några övningar och fick även reda på vad vi fick för betyg i den muntliga uppgift vi gjorde förra veckan; jag fick MVG!

Efter skolan åkte jag in till stan direkt p g a telefonsamtalet jag nämnde härom dagen: jag hade bokat tid hos frisören. Så jag tog bara topparna samt tonade det brunt, väldigt höstigt och snyggt blev det!
Före:


Efter:


Efter frisören gick jag in på Kicks för att köpa en mascara och en ansiktskräm. Efter mycket letande hittade jag till sluta en mascara som verkade helt ok, jag har aldrig provat den förut men jag gillar att prova nya saker så den blir nog bra. När det gäller ansiktskrämen så frågade jag om hjälp eftersom jag inte är så bra på det här området, då rekomenderade hon en ansiktskräm från Lancome som kostade 475 kronor!! Extremt dyrt men den skulle tydligen vara jättebra, jag fick även med lite prover på en rengöringskräm, en fondation, en nattcreme och ansiktsvatten - alla från Lancome och säkert jättedyra, men jag får väl prova. Bäst för henne att dagcremen är bra. Köpte även en rengörande ansiktsmask som jag tänkte använda ikväll för att bli av med orenheter.

Har bokat möte med chefen också. Imorgon ska det ske, jag ska bli fri, men lite nervöst är det: jag ska säga upp mig från Burger King - inga mer hamburgare för min del!

Ikväll har jag tack och lov inget pluggande att göra så det blir en slapp och skön kväll igen.
Nu ska jag placera mig bredvid mamma och Vincent i soffan.

Vincent
https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/406709/images/2008/46814_thumb_19373828.jpg

Kommentarer
Postat av: Linda

SNYGGT höstigt!! längtar till jag får se det live...hihi

2008-09-30 @ 00:00:40
Postat av: Tiny.

snygging ;)

2008-09-30 @ 00:23:20
URL: http://tinched.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0